Kıbrıs Sabah

Tüm vakitlerin yolcu giriş rekoru otellerin de yüzünü güldürdü

REKLAM ALANI

Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde yaşayan ve yıllık müsaadelerini memleketlerinde geçirmek üzere yola çıkan gurbetçiler, Kapıkule Hudut Kapısı’ndan Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra Edirne’de mola vererek otellerde konaklıyor.

Sevdiklerine kavuşmak için sıla hasreti ile yola çıkan ve kentteki otellerde konaklayan gurbetçiler, ayrıyeten kent merkezine inerek yaptığı alışverişlerle de esnafa katkı sağlıyor. Kent merkezine inip tarihi ve turistik noktaları da gezme imkanı bulan gurbetçiler, kente has hediyeliklerden de alıyor.

Yaşadıkları ülkeden yola çıkan ve Türkiye’ye giriş yaptıktan sonra Edirne’de mola veren gurbetçiler, hem gereksinimlerini karşılıyor, hem geziyor hem de kentteki berberlere uğrayıp çocuklarının saçlarını da burada kestiriyorlar. Müsaadeleri biten ve yaşadıkları ülkelere yanlışsız dönüş seyahatine çıkan gurbetçiler de yeniden Edirne’de dinlenmek üzere otellerde kalıyor.

“Bu yıl çok talep ve gelen var”

Bu sene öbür yıllara nazaran gurbetçi konukların gelişlerinde artış olduğunu söyleyen Otelin İşletme Sorumlusu Can Pekbaş,bu yoğunluğu öbür yıllara göre biraz daha fazla hissettiklerini söz etti.

Gurbetçilerin geçmişten gelen bir alışkanlıkla Türkiye’ye girmeden mola vermediğini ve Edirne’de konakladığını belirten Pekbaş, “Biz de onları en âlâ halde ağırlamaya çalışıyoruz. Burada hem birinci yorgunluklarını atıyorlar hem de kent çeşidi yapıyorlar. Bu sayede hem kent esnafına hem de otellere katkı sağlıyorlar” dedi.

“Edirne’yi seviyoruz, çok memnunuz ve Türkiye’de güvendeyiz”

Sırbistan’da çok beklediklerini ve yorulduklarını söyleyen gurbetçi Niyazi Ateş, “Sırbistan’da 15 saat bekledik çok yordu. Türkiye’ye giriş çok seri oldu. Gece gelip otelde kaldık. Birçok insan biraz daha sürelim İstanbul’da kalalım diyor. Biz Edirne’de kalmayı tercih ediyoruz. Zira çarşıya çıkıyoruz, yapacağımız işler oluyor tanıdığımız yerler var. Edirne’yi seviyoruz. Çok memnunuz Türkiye’de güvendeyiz” dedi.

“Her gelişte sabit berberimize gidiyoruz”

Vatana giriş yaptıkları için keyifli olduklarını belirten İlknur Ateş, “Her gelişte Edirne’de kalıyoruz. Baya hoş oluyor. Burada çocukların sabit bir berberleri var her gelişte ona gidiyoruz” dedi.

“Edirne’de mola verdik”

Yolculuğun hoş geçtiğini ve Edirne’de mola verdiklerini söyleyen Stuttgart’tan gelen Selda Şahin, okulların tatil olduğunu ve 1 yıllık hasretle Almanya’da duramayıp çabucak yola çıktıklarını tabir etti.

Yıllık müsaadelerinin bitmesinin akabinde yaşadıkları ülkeye hakikat dönüş seyahatine geçen ve tekrar Edirne’de mola veren Adem Köse, Edirne’yi çok sevdiklerini ve tarihi yerleri gezerek alışveriş yaptıklarını söyledi.

Gurbetçiler Selimiye Meydanı’na hayran kalıyor

Belçika’dan gelen Mehmet Hür, bu yıl Selimiye Camii’ni ziyaret ettiğinde meydanda yapılan düzenleme sonrası ortaya çıkan yeni halini çok beğendiğini belirtti. Bilhassa gece etrafının ışıklandırılmasının çok güzeline gittiğini ve fotoğrafını çektiğini söyleyen Özgür, yapılan düzenlemenin mükemmel olduğunu lisana getirdi.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.