Kıbrıs Sabah

Sarsıntı Bölgesi Malatya’da son durum! Bakan Ersoy ve Bakan Özer açıkladı

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy ve Ulusal Eğitim Bakanı Mahmut Özer zelzele bölgesi Malatya’da son durumu açıkladı.

REKLAM ALANI

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy açıklamasında şu tabirleri kullandı: “Toplamda 25 bin 774 işçi arama kurtarma ve takviye faaliyetlerine devam ediyor. Çadır sayımız 10 bin 650’ye çıktı. 4 bin 150’si askeri işçi, sivil işçi, polisler tarafından kuruldu. 6 bin 500 çadırımız vatandaşlarımıza dağıtıldı.

Çevre Bakanlığı’ndan olumlu görüş alınan marketlerimizi açtık. Kentteki marketlerin yarısı hizmet vermeye başladı. Eczanelerimizin yarısı hizmet vermeye başladılar. Devlet hastanesinin önünde sahra hastanesini hizmete aldık. Akaryakıt istasyonlarının yüzde 80’i hizmet vermeye başladılar.

Benzin istasyonlarımızın yüzde 80’i akaryakıt, motorin, gaz gereksinimlerini karşılamaya başladılar. Rutin sıhhat taramalarına başladık. Çadır kentler başta olmak üzere aile doktorları devreye girmeye başladı.

Doğan Kent Hastanesi boşaltılmıştı. Etraf Bakanlığı onayını da aldık en geç pazar gününe kadar tekrar hizmete alıyoruz.

234 noktada arama kurtarma çalışmalarımız devam ediyor. Yabancı arama gruplarımız de var. Çin, Malta, Arnavutluk’tan hala kurtarma çalışmalarına takviye veriyorlar. Yeni çadır kent noktalarına çadırlar kurmaya devam ediyoruz.

Son 3 günde 1012 kişi kargo getirilen askeri uçaklar tarafından Malatya’dan farklı kentlere götürüldüler. Uçak seferlerimiz 2 gün evvel başladı. Otobüs seferlerimiz dün prestijiyle devreye başladılar.

Bugün prestijiyle hayatı birçok noktada olağanlaşmaya almış olacağız. Konteyner kentlerin heyetimi ile ilgili çalışmalara başlıyoruz. Kızılay’da muhakkak noktalarda bugün prestijiyle devreye almaya başlıyorlar.

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer ise açıklamasında şu tabirleri kullandı: “Yeme içme konaklama, barınma başka gereksinimlerle ilgili her türlü akışkanlığı sağladık. Mahalle ortalarına rahat bir formda ulaşıyoruz. İnşallah süratli bir halde el birliği ile bu süreçleri atlatacağız.

Devletin tüm üniteleri faal olarak alanda. Hiçbir ünite öbür üniteden ön planda değil. Biz MEB olarak geniş bir yayılıma sahibiz. Lojistik takviyelerimiz çok güçlü. Bizim MEB olarak 10 vilayette yurtlarımızda, okullarımızda, pansiyonlarımızda, öğretmen konutlarımızda şu an prestijiyle 450 bin vatandaşımıza konaklama hizmeti veriyoruz.

İnşallah bu sayıyı giderek artıracağız. Öteki taraftan şu anda alanda 7 bin 46 istekli öğretmenimiz tertibe dayanak veriyorlar. Bu süreçlerde çok kritik olan çocuklarımızın ve bayanlarımızın ruhsal sistemlerine takviye olmak üzere 2 bin rehber danışman öğretmenimiz alanda.

Yine yaklaşık 2 yıl evvel başlatmış olduğumuz MEB, AFAD iş birliğinde 4 bin 136 öğretmenimiz 10 vilayette arama kurtarma çalışmalarına devam ediyor.

Şu an prestijiyle günlük 700 bin ekmek üretimi yapıp 10 vilayetimizde dağıtıyoruz. Hafta sonu prestijiyle bu sayıyı 1 milyona çıkaracağız.

Uygulama otellerinde, öğretmen konutlarında 800 bin sıcak yemek üretiyoruz. 400 bin kumanya dağıtıyoruz.”

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.