Kıbrıs Sabah

Turistik Doğu Ekspresi yolcuları trenle gidip uçakla dönüyor

REKLAM ALANI

Yılın birinci seferini 12 Aralık’ta yapacak olan Turistik Doğu Ekspresi treninin biletleri ise bin 300 liradan satışa sunulmuştu. Ankara’da başlayan nostaljik tren seyahati Sivas ve Divriği ilçesi, Erzincan, Erzurum ve Kars üzere değerli tarihi ve doğal hoşluğu sahip vilayetlerden geçerek vatandaşlara unutulmaz bir tren seyahati yaşatıyor. Turistik Doğu Ekspresi treninin UNESCO Dünya Kültür Mirası Listesinde yer alan Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası üzere birçok tarihi pahaya sahip olan Divriği ilçesinde dönüş yolunda durması ise yansılara neden oldu.

Sivas Turizm Derneği Lideri Hakan Bakar, trenle seyahat yapanların uçakla döndüğünü bu nedenle dönüş yolunda Divriği ilçesinde duran trende yolcu sayısının az olduğunu söz ederek yetkililere seslendi. Bakar, “Ankara’dan Turistik Doğu Ekspresi’nin saatini 1 saat öteleyebilirlerse trenle gelen kalabalık turist kafilesinin Divriği’ye direk olarak inmesi bizi çok keyifli edecek” dedi.

“Trene binenlerin Divriği’de inerek 3 saat boyunca Divriği’nin havasını ve hoşluğunu yaşasınlar istiyoruz”

Turizm Derneği Lideri Hakan Bakar, Turistik Doğu Ekspresi trenine binenlerin Divriği’de inerek 3 saat boyunca Divriği’nin havasını ve hoşluğunu yaşamalarını istediklerini söyleyerek, “Turistik Doğu Ekspresi nostaljik bir ziyaret yani Ankara’dan çıkan bir tren 35 saat boyunca Karsa kadar bir ulaşım sağlıyor. Ankara’dan çıkıyor Sivas, Divriği, Erzincan, Erzurum ve sonra Kars biçiminde bir yol güzergâhı var. Bu güzergâhlarda muhakkak saatlerde duruyor. Lakin natürel Turistik Doğu Ekspresi Sivas’ta ve Divriği’de giderken durmuyor dönüşte duruyor. Dönüşte durmasının da Sivas’a şu biçimde bir ziyanı oluyor.

Sivas’ta ve Divriği’de de gezilecek çok hoş yerler var. O kalabalık turist kafilesi Kars’a gidip oradaki genel yapıyı gezdikten sonra trenle gidenlerin yüzde 50’si Kars’tan uçakla tekrar kendi memleketlerine yahut bindikleri yere seyahat yapıyorlar. Yolcunun azalmasından ötürü dönüşte Sivas daha az kişiyi ağırlamış oluyor. Giderken saatinden ötürü Sivas’a uğraması biraz güç olabilir lakin birinci durak olarak Divriği’de durabilirlerse hoş olur. Divriği Ulu Cami ve Darüşşifası herkesin her kesitin görmesi gereken çok değerli yerlerden bir tanesi. Zira UNESCO tarafından da müdafaa altına alınan bir yer ve orada konaklar olsun çarşıları olsun gezilecek görülecek yerler var. Ölmeden evvel görülmesi gereken en özel yerlerdendir. Biz istiyoruz ki Turistik Doğu Ekspresi trenine birinci binenlerin Divriği’de inerek 3 saat boyunca Divriği’nin havasını ve hoşluğunu yaşasınlar istiyoruz. Bu formda olursa hem Divriği kazanacak hem de Sivas kazanacak diye düşünüyoruz” dedi.

“Turist kafilesinin Divriği’ye direk olarak inmesi bizi çok keyifli edecek”

“Buradan herkesi hem Sivas’ı görmeye hem de Divriği’ye davet ediyoruz” diyen Bakar, “Turistik Doğu Ekspresi’nin Ankara’dan çıkış saati çok kıymetli oradan çıkış saati Divriği’ye nazaran sabahın erken saatleri oluyor. Divriği’ye saat 05.30 ve 06.30 ortası geliyor. İlgili ve yetkili bireyler Ankara’dan Turistik Doğu Ekspresi’nin saatini 1 saat öteleyebilirlerse trenle gelen kalabalık turist kafilesinin Divriği’ye direk olarak inmesi bizi çok keyifli edecek. Böylelikle Divriği’nin iktisadına katkı sağlanacak. Hem de Divriği’nin her bir köşesini hoş bir halde gezmiş olacaklar. Böylelikle Seyahat için kendini ayarlayan şahıslarda Divriği’yi birinci olarak görmüş olacaklar. Biletlerde şu an Turistik Doğu Ekspresi biletleri 1300 lira olağan Doğu Ekspresi ise 270 lira bunu karıştırmamak lazım. Biri nostaljik cins olarak geçiyor başkası olağan tren seyahati olarak geçiyor. Buradan herkesi hem Sivas’ı görmeye hem de Divriği’ye davet ediyoruz” sözlerini kullandı.

BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ
ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.